Copywriting
Pisanie tekstów na www, bloga, landig page czy opisów produktowych – to wszystko mogę Ci zaoferować, ale najpierw muszę poznać twoją firmę, branże i klientów dla i do których piszemy.
Przed każdą współpracą najpierw omawiamy zlecenie:
- tematykę
- twoje wymagania i potrzeby (liczbę znaków, rodzaj tekstu, formę)
- następnie robię porządny research i piszę
- gotowy tekst wysyłam do twojego akceptu
Marketing
Social Media
Strony www
Projektowanie graficzne
Qshi Mobilny Dział Marketingu to mini agencja, która pomaga w działaniach marketingowych małym i średnim firmom.
Doradzamy marketingowo – kompleksowo wspieramy przedsiębiorców w planowaniu i egzekwowaniu poczynań marketingowych, a także porządkujemy ich dotychczasowe działania. Oferujemy także usługi profesjonalnego copywritingu – piszę teksty na bloga, na stronę internetową, opisy produktów, itp.
Czym jest copywriting?
Copywriting to nic innego jak pisanie tekstów – przeróżnych tekstów, o rozmaitym zastosowaniu i wielorakiej tematyce. Jednak trzeba pamiętać, że teksty copywriterskie są tworzone na potrzeby marketingu, promocji i reklamy. Zawierają określone komunikaty dla konsumenta i grupy docelowej.
Dla kogo i do kogo piszę
Pisząc teksty copywriterskie dla klienta zawsze na początku określam z nim jego grupę docelową. Do kogo ma trafić przekaz; kim są ci ludzie, jakie mają przyzwyczajenia i zainteresowania. Chce poznać charakter, zachowania i potrzeby grupy docelowej mojego klienta. Pisząc tekst dobrze pamiętam do kogo go adresuje. Inaczej napiszę tekst dla businesswoman, a inaczej do świeżo upieczonych mam. Będę używała innych słów, zwrotów czy narracji. To samo tyczy się produktu – w inny sposób opiszę produkt codziennego użytku, a inaczej luksusowy samochód.
Gdzie pojawią się teksty
Kolejny krok to ustalenie, gdzie treści będą publikowane – mój komunikat inną formę przyjmie, jeżeli będzie pokazywany w social mediach np. na FB, a zupełnie inaczej napiszę tekst na stronę internetową. Według mnie dobry copywriter oprócz lekkiego pióra musi wcielić się w rolę konsumenta i dokładnie tak napisać dany tekst czy opisać produkt, żeby osoba po drugiej stronie monitora natychmiast go kupiła czy kliknęła w komunikat. Przydatna tu będzie wiedza z psychologii sprzedaży, ale także znajomość budowy tekstów – chwytliwych nagłówków, przyciągających śródtytułów czy kompozycji treści.
Zgłębiam temat – moc dobrego researchu
Copywriting wymaga elastyczności i umiejętności robienia researchu czyli zbierania informacji na potrzeby danego tematu lub konkretnej dziedziny.
Przygotowując się do napisania tekstu np. blogowego z tematu, którego nie znam – najpierw czytam jak najwięcej, żeby zgłębić przedmiot, a jeżeli istnieje taka możliwość dodatkowo rozmawiam z ekspertami. Klient zawsze dostaje finalny tekst do akceptu. Nasza umowa zawsze określa ilość poprawek, które wykonuje pracując nad określonym tekstem. Oczywiście zdarzają się copywriterzy, którzy specjalizują się w pisaniu na tematy związane z jedną konkretną branżą np. copywriter medyczny czy copywriting sprzedażowy.
Copywriting SEO
Copywriting to pisanie treści tak aby osiągnąć zamierzony efekt – sprzedać dany towar, kliknąć na wybraną zakładkę, link, guzik na stronie www, wypełnić ankietę, itp.
Jednak pisząc teksty do Internetu nie możemy zapomnieć o pisaniu zoptymalizowanych treści pod SEO. Da nam to lepszą widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania, przez co więcej osób może trafić do nas na stronę.
Budowa tekstu ma znaczenie
Pisząc teksty pod SEO pamiętam o budowie tekstu, który ma być przyjazny nie tylko użytkownikom, ale także algorytmowi Googla.
Tekst jest podzielony na tytuły, śródtytuły, zawiera wypunktowania czy numeracje – takie zabiegi pozwalają podkreślić to co jest ważne, zwrócić uwagę na te części tekstu na których zależy klientowi, a także ułatwiają czytanie odbiorcy.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe wplatam naturalnie w myśl zasady, że najpierw piszę dla użytkowników, potem dla robotów. Pisząc tekst zawsze współpracuje w duecie ze Specjalistą SEO, który analizuje pod kątem SEO np. stronę www na którą mam pisać teksty. Dostaję informacje o słowach kluczowych, których powinnam użyć w tekście, o ich ilości, o tym, ile dane słowo było wyszukiwane przez użytkowników w przeciągu roku czy sześciu miesięcy. Zawsze staram się, żeby moje treści były przyjemne w odbiorze dla czytelnika, ale także żeby spełniały wymogi tekstów pod SEO.
Długość tekstu
Teksty mają określoną długość – oczywiście zależy od ich przeznaczenia, ale wiemy, że zbyt krótkie treści nie budzą zaufania, a z kolei długich tekstów nikt nie ma czasu czytać. Pisząc treści blogowe staram się, żeby zawierały około 3000 znaków ze spacjami.
Treści pod SEO muszą spełniać wiele warunków. Począwszy od odpowiedniej tematyki dobranej do grupy docelowej, po język przekazu, nasycenie odpowiednimi frazami, budowę i długość tekstu. W Qshi Mobilny Dział Marketingu zależy nam, żeby nasi klienci zrozumieli na czym polega świat SEO i pisanie tekstów właśnie pod SEO. Zawsze służymy radą i przykładami dla lepszego zrozumienia tej tematyki.