Marketing

Doradztwo marketingowe

Zastanawiasz się nad działaniami marketingowymi dla swojej firmy? Nie wiesz od czego zacząć? Pomogę Ci. Zaplanuję i skoordynuję działania marketingowe w Twojej firmie.

Podczas naszej rozmowy opowiesz mi o swoich potrzebach, pomysłach, budżecie czy obawach, które masz. Ja wrócę do Ciebie z opracowanym planem działania, przygotowanym specjalnie dla Twojej firmy.

Dlaczego ja?

  • opracowywałam i wdrażałam strategię marketingową dla sieci drogerii, firm z sektora meblarskiego i fitness
  • mam doświadczenie w marketingu B2B i B2C
  • znam narzędzia, które pozwolą osiągnąć twój cel
  • zarządzam projektem od początku do końca (współpracując z kilkoma agencjami, każdą z nich musiał(a)byś koordynować samodzielnie, a tak kontaktujesz się w każdej sprawie tylko ze mną)

Qshi Mobilny Dział Marketingu powstał z myślą o małych i średnich firmach. To właśnie im chce doradzać marketingowo i projektowo.  Od 2013 roku pracowałam w wewnętrznych działach marketingu polskich firm o różnych profilach. Dobrze poznałam środowisko, a przede wszystkim marketingowe potrzeby takich przedsiębiorstw. Wiem z czym na co dzień mierzą się firmy, jeżeli chodzi o działania marketingowe; czego potrzebują, ale też jakie mają ograniczenia.

Na czym polega doradztwo marketingowe w Qshi Mobilny Dział Marketingu

Doradztwo marketingowe dla firm

Doradztwo marketingowe w Qshi Mobilny Dział Marketingowy to nic innego jak pomoc małym i średnim klientom na marketingowej ścieżce. Chcemy pomagać przedsiębiorcom w stworzeniu planu działań marketingowych bądź uporządkować ich dotychczasowe aktywności.

Doradzając marketingowo naszym klientom chcemy ich odciążyć od zadań marketingowych. Bierzemy na siebie cały ciężar tematów marketingowych. Realizujemy projekty o które poprosił nas klient, ale także sami sugerujemy działania, które warto wykonać, aby osiągnąć wyznaczone cele biznesowe.

Edukacja

Czasami osoby, które nie mają na co dzień styczności z marketingiem są zalewane propozycjami działań marketingowych na FB, Instagramie, LinkedIn. Lub z drugiej strony – właściciele małych i średnich przedsiębiorstw widząc komunikację innych firm, które są i w social mediach, telewizji, na plakatach czy YT myślą, że muszą pokazywać się wszędzie (być na każdym kanale social mediowym, mieć najbardziej zaawansowaną stronę www czy brać udział w licznych eventach, żeby promować swoją markę. Doradzając marketingowo takim firmom chciałabym im pokazać, że wcale tak nie musi być, że nie trzeba być wszędzie, ale to co trzeba to poznać swojego klient. Zobaczyć, gdzie przebywa – czy to jest Internet i FB, a może Instagram. Co najczęściej czyta, jakie komunikaty do niego trafiają, ile czasu spędza w sieci. Mając taką wiedzę dopiero wtedy można planować działania w odpowiednim kanale lub kanałach. I właśnie to jest największe zadanie doradcy czy konsultanta marketingowego.

Współpraca

Doradztwo marketingowe dla firm to także ścisła współpraca z właścicielami lub managerami, która rozpoczyna się od określenia potrzeb. Czasami jest to stworzenie nowej strony www, komunikacji w social mediach lub katalogu na targi. Cokolwiek by to nie było na początek poznajemy firmę, dla której mamy pracować, jej potrzeby, konkurencję, środowisko, w którym się obraca.

Qshi Mobilny Dział Marketingu to mała agencja doradztwa marketingowego, gdzie każdy klient jest dla nas ważny i nam znany. Współpracujemy z Panią Mariolą, Panem Markiem czy Panią Izą, a nie kolejnymi numerkami z arkusza kalkulacyjnego czy numerami NIP.

Elastyczność

Doradzając marketingowo działamy w konkretnych ramach czasowych, ale też dobrze wiemy, że czasami klient potrzebuje zrobić coś na już np. ulotkę (bo przypomniał sobie o ofercie, którą chce jeszcze pokazać podczas targów), czy potrzebuje na szybko włożyć opis kolejnego zabiegu na swoją stronę www – rozumiemy to i staramy się natychmiastowo reagować na takie potrzeby chwili klienta. To, że jesteśmy małą agencją świadczącą usługę doradztwa marketingowego dla firm pozwala nam na bycie elastycznym i szybką reakcję – projekty naszych klientów nie czekają w kolejce do grafika czy programisty, telefon odbieram od razu, na maile także odpisuję regularnie.

Samodzielność

Świadcząc usługę doradztwa marketingowego stawiamy na samodzielność – sami kontaktujemy się (oczywiście o ile klient wyraził na to zgodę) z pracownikami firmy, którzy mogą nam pomóc podczas działań projektowych, rozmawiamy z podwykonawcami czy partnerami klienta. Prowadzimy całościowo duże projekty marketingowo-promocyjne, szukamy firm, które mogą być potrzebne przy danym projekcie (nie specjalizujemy się we wszystkim). Jeżeli np. chcemy wykonać film reklamowy przedstawiamy klientowi kilka propozycji firm z naszymi rekomendacjami, które mogą to zrobić. Kiedy już dochodzi do współpracy to my zarządzamy całym projektem od strony klienta. Oczywiście cały czas jesteśmy z nim w kontakcie, raportujemy przebieg prac, wysyłamy wszystko do akceptu.

Zarządzanie projektem w Qshi Mobilny Dział Marektingu

Kiedy dostaje zadanie marketingowe do wykonania, najpierw określam plan działania, planuje krok po kroku; z jakimi specjalistami będę współpracować przy danym projekcie, sprawdzam budżet przeznaczony na działania, dobieram odpowiedni zespół.

Następnie każda z osób zabiera się za swoje działania – spotykamy się co kilka dni, żeby omówić nasze postępy, rozwiązać problemy czy po prostu poinformować innych na jakim etapie prac jesteśmy. Korzystamy też ze specjalnych narzędzi do zarządzania projektami, gdzie każdy z członków zespołu marketingowego na bieżąco widzi co robią inni. Dzięki takim narzędziom   natychmiastowo komunikujemy się ze sobą, co pozwala uniknąć nieporozumień czy błędów, które mogą mieć wpływ na dalszy przebieg projektu.

Jednym z głównych zadań managera projektu jest pilnowanie czasu – wszyscy chcemy, żeby projekt został oddany klientowi w terminie. W Qshi Mobilny Dział Marketingu jesteśmy cały czas w kontakcie z naszymi klientami, informujemy ich o bieżących postępach, rozmawiamy o wyzwaniach, które napotykamy. Zawsze jasno komunikujemy na jakim etapie prac się znajdujemy, ile czasu potrzebujemy na projekt, czy działania będą wymagała większej zakładki czasowej, czy może zakończymy je przed finalną datą.

Doradztwo w sprawie działań marketingowych

Na czym polega praca w dziale marketingu

Praca w dziale marketingu polega na łączeniu przeróżnych funkcji, działań i codziennym podejmowaniu decyzji. To równoległe prowadzenie kilku projektów, planowanie budżetu, rozmowy z podwykonawcami, a przede wszystkim dbanie o jakość tego co chcemy wypuścić czy to do Internetu, telewizji lub prasy.  Ważną postacią w dziale marketingu jest klient. Mimo, że pracujący bezpośrednio przy projekcie nie mają z nim styczności, to on na każdym etapie podejmuje decyzje, zgłasza poprawki i na koniec finalnie akceptuje projekt.